برخلاف باور عمومِ مدیران کسبوکارها، همیشه ارائه برترین و عالیترین خدمات به مشتری، تامین کننده رضایت مشتری نیست! در واقع، برای جلب رضایت کامل و عالی مشتری، الزاما نیازی به «عالی بودن» هم نیست. مجله هاروارد بیزنس در مقالهای میگوید که مشتریان اغلب میدانند که ممکن است در ارائه خدمات یا کیفیت محصولات برندی مشکلاتی وجود داشته باشد؛ اما چیزی که برایشان مهم است ارتباط دوستانه مسئولان ارائه خدمات مشتری است.
چیزی که اغلب مشتریان پس از حل شدن مشکلشان در محصولات یا خدمات برندها به یاد میآورند، پاسخگویی سریع و متواضعانه مسئولان خدمات مشتری است نه خود آن مشکل!
زمانی که در اوایل قرن بیستم تقاضا برای انواع محصولات اوج گرفت و هنری فورد توانست صنعت اتومبیل سازی را به تولید انبوه برساند، به دلیل اوج گرفتن جنگ جهانی دوم و رکود تاریخی، مردم روی به مصرف بیشتر انواع کالاها آوردند. تا حوالی سالهای ۱۹۸۰ تولیدکنندگان آمریکایی یکه تاز بازار بودند تا اینکه رقبای قدرتمندی مانند ژاپن وارد بازار شدند. حالا مصرفکنندگان میتوانستند کیفیت ضعیف کالاهای آمریکایی را از کیفیت دیگر رقبا تشخیص دهند. زمان قدرتنمایی تولیدکنندگان آمریکایی با محصولاتشان کم کم به انتها رسیده بود. به مرور مصرف کنندگان حق انتخاب پیدا کردند و حالا این مصرفکنندگان بودند که به قدرت بلامنازع بازار تبدیل میشدند.
اگر رضایت مشتریان خود را جلب نکنید، کسبوکارتان به شکست محکوم خواهد بود. دادههای محکمی در این باره وجود دارد که اهمیت سنجش رضایت مشتری را تصدیق میکند.
برای راضی نگه داشتن مشتریان خود احتمالا باید به جزئیترین مسائل هم نگاهی ژرف کنید اما راضی نگه داشتن مشتری در واقع به توانایی شما در نگه داشتن آنها باز میگردد.
به بیان واضحتر، رضایت مشتری یعنی انتظاراتی که مشتریان از برند شما دارند و توانایی شما در برآورده کردن آن انتظارات.
شیپ پل (shippoll) پلتفرم آنلاین تحت وب است که ساخت نظرسنجی ، آزمون ، پرسشنامه و فرم آنلاین را برای کاربران ساده و ارزان کرده است.
ساخته شده توسط تیم کارآموزی SEPANO